fbpx

behandelingen:

ECHOGRAFIE

Wat is echografie?

Met echografie kun je bewegende beelden vastleggen en vanuit meerdere posities kan er een beeld worden verkregen van verschillende weefsels. Zo kennen de meeste mensen wel de echo-opname van het ongeboren kind.

Betere diagnose

Binnen de fysiotherapie kan de echo ingezet worden om een beter inzicht te krijgen in de ernst van de klachten. Hierbij kunnen pezen, kapsels, slijmbeurs, banden, gewrichten, zenuwen, botten en spieren worden afgebeeld.

Op basis van de gemaakte beelden is men beter in staat een inschatting te maken wat betreft het beleid, prognose en duur van het herstel.

Bij Fy-fit Fysiotherapie Nijmegen zijn meerdere fysiotherapeuten aanwezig die de opleiding gevolgd hebben. U kunt bij hen rechtstreeks terecht of wanneer u een verwijzing heeft van de huisarts/specialist. De fysiotherapeut besluit dan in overleg met u of een echo zinvol kan zijn.

Meer informatie over echografie kunt u vinden op de website van Echografie Nijmegen.

Wat kunt u verwachten?

Wij nemen de tijd, luisteren naar uw klachten en willen graag uw hulpvraag weten alvorens we overgaan tot het maken van de echografie. Door onze achtergrond als fysiotherapeut gaat u uiteindelijk ook met een op maat gemaakt advies/ oefenprogramma naar huis. Daarnaast, wanneer gewenst, zullen wij een verslag sturen naar uw huisarts of medisch specialist.

Onze specialisten

De fysiotherapeuten van Fy-fit Fysiotherapie Nijmegen werken samen in een hecht team. Onze patiënten staan centraal. Voortdurend wisselen wij onderling onze kennis en ervaringen uit, en regelmatig werken verschillende therapeuten samen om tot een optimaal behandelresultaat te komen.

Wat patiënten regelmatig vragen:

Waar zitten jullie?

Onze praktijk heeft verschillende locaties in Dukenburg, Brakkenstein, Overasselt en Wijchen. Klik hier voor een overzicht.

Kun je bekijken hoe ik verzekerd ben?

Wanneer wij uw patiëntgegevens invoeren kunnen wij direct zien hoe u verzekerd bent, de actuele status van uw aanvullende verzekering kunt u opvragen bij uw zorgverzekeraar. Wanneer u niet aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie of reeds door uw vergoeding heen bent, kunt u na afloop van uw behandeling direct per pin betalen.

Welke behandeling past het beste bij mijn klacht?

Na een intake gesprek wordt samen met u een behandelplan opgesteld, waarbij besproken wordt wat uw fysiotherapeut de beste behandeling vindt voor uw klacht.

Hoe snel kan ik terecht voor een afspraak?

Over het algemeen kunt u binnen 2 werkdagen terecht voor een afspraak, wij hebben geen wachtlijst. Klik hier om een afspraak te maken.

Wat moet ik meenemen naar mijn afspraak?

Naar uw afspraak mag u uw legitimatie en een handdoek meenemen. (wel of geen aanv maatregelen rondom Corona vermelden?) Wanneer u niet aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie of reeds door uw vergoeding heen bent, kunt u na afloop van uw behandeling direct met pin betalen.

Welke extra maatregelen hanteren we i.v.m. het Coronavirus?

Onze therapeuten volgen de voorschriften van het RIVM mbt het Coronavirus.
Om te zorgen voor een veilige omgeving vragen wij u uw afspraak te annuleren of om te zetten naar een telefonisch of Online Consult wanneer u last heeft van één van de onderstaande verschijnselen:
– neusverkoudheid
– hoesten, kuchen of niezen
– benauwdheid
– koorts (vanaf 38 graden)
– één van uw huisgenoten heeft koorts of benauwdheidsklachten
– er is de afgelopen 14 dagen bij u of uw huisgenoot COVID-19 vastgesteld

U kunt dit telefonisch doorgeven: 024-3447833 of via de mail: info@fysiotherapienijmegen.nl

In aanvulling op onze bestaande hygïene- en infectiepreventiemaatregelen hanteren wij extra maatregelen i.v.m. het Coronavirus. Zo zorgen wij ervoor dat uw bezoek aan onze praktijk zo veilig mogelijk is.

Wij vragen het volgende van u:
– Wij stellen het op prijs wanneer u  tijdens de behandeling een mondmasker draagt
– Kom op tijd maar niet ruim van te voren ( maximaal 5 minuten), dit om een volle wachtkamer te voorkomen
– 1,5 meter afstand te houden wanneer u in de praktijk bent
– Graag bij binnenkomst uw handen desinfecteren

Zou u zo vriendelijk willen zijn een eigen handdoek mee te nemen?

 

Deel deze pagina

Start typing and press Enter to search

Open chat
Stel een vraag via WhatsApp